Mīti par sievietēm un naudu

0
Ņemot vērā to, ka tikai 23% no sertificētiem finanšu plānotājiem ir sievietes, jūs noteikti uzskatāt, ka vājajam dzimumam itin nemaz neinteresē nauda. Jūs kļūdāties. Uzskats, ka sievietēm neinteresē nauda un tās neprot rīkoties ar to, ir mīts, kas ir radies senas un dziļas zemapziņas rezultātā. Realitātē, protams, ir sievietes, tāpat kā vīrieši, kurām tik tiešām neinteresē nauda un tās plānošana, kā arī tām šķiet, ka tas ir pārāk sarežģīti, lai saprastu. Tomēr, kā rāda pētījumi, ir daudz sieviešu, kuras ir aktīvi iesaistījušās savas finansiālās nākotnes plānošanā un ir ļoti ieinteresētas finanšu jomā.

1. Mīts: tikai vīrieši var būt uzņēmēji

Kad tiek tā uzskatīts, ir jājautā, par kuriem uzņēmējiem ir runa? Ja ir runa par uzņēmējiem, kuri vada tehnoloģiskās jomas uzņēmumus, tad šis uzskats tik tiešām ir patiess, jo tikai 3% no tehnoloģiskās jomas uzņēmumiem ir sieviešu dibināti un vadīti. Bet ja ir runa par jebkuras citas jomas uzņēmumiem, šis uzskats ir aplams, jo, kā ziņo American Express, katru dienu 1288 ASV sieviešu sāk savu biznesu.

2. Mīts: sievietes nezina, kā pareizi investēt

Kā rāda aptaujas, sievietes nav tik pārliecinātas, kad ir runa par finanšu plānošanu, kā arī viņām nepiemīt pašpārliecinātība, kas var negatīvi ietekmēt investēšanu, tomēr sieviešu saprātīgā un pārdomātā pieejam investīcijām varētu būt viens no iemesliem, kādēļ to investīcijas atmaksājas veiksmīgāk nekā vīriešu ieguldījumi. Ja jūs plānojat investēt ieguldījumu fondos, būtu ieteicams uzticēt to nokārtot sievietei, jo, kā rāda pieredze, tieši sieviešu investīcijas ir radījušas lielākos ieguvumus.

3. Mīts: sievietes neprot taupīt

Tiek uzskatīts, ka sievietes ir aizņemtas ar jaunu drēbju, kurpju un somu pirkšanu, ka tām neatliek līdzekļu praktisku lietu iegādei. Nenoliegsim, ka katrā stereotipā ir sava daļa taisnības, tomēr, lai vai kā, tas, ka sieviete šādās tādās lietās pārtērē līdzekļus, nenozīmē to, ka viņas ir sliktas taupītājas. Kā rāda realitāte, vīrieši tērē vairāk un taupa mazāk par sievietēm. Kā rāda 2013. gada Vanguard data dati, tieši sievietes ir visvairāk izmantojušas iemaksu plānus pie saviem darba devējiem, proti, iemaksu plānus izmantoja 79% sieviešu un 60% vīriešu. Vēl jāpiemin, ka Experian ir izpētījis, ka 2013. gadā vīriešiem ir par 4,3% vairāk parādu jeb kredītu nekā sievietēm, turklāt, šie kredīti bija lielāki un uz garākiem atmaksas termiņiem nekā sievietēm.

4. Mīts: izmaksājot algas, tiek ievērota dzimumu vienlīdzība

2013. gadā sievietes, strādājot pilna laika darbu visa gada garumā, saņēma tikai 78% no tā atalgojuma summas, kādu tādos pašos apstākļos bija saņēmuši vīrieši. Šī atalgojuma starpība ir novērojama visās profesionālajās sfērās, turklāt, arī tajā sfērās, kurās dominē sievietes. Kāpēc tas tā ir, nav īsti skaidrs. Iemesli varētu būt sieviešu kautrība jautāt pēc algas pielikuma, kā arī loma ģimenē – gan kā sievai, kurai tradicionāli ir jāpelna mazāk, gan kā mātei, kurai vairāk laika ir jāpavada pie bērniem, nevis darbā. Tomēr šie iemesli nu nekādi nevar būt formāli attaisnojumi algu starpībai profesionālā vidē.

5. Mīts: sievietes labprāt atstāj naudas darījumus vīriešu pārraudzībā

Tiek uzskatīts, ka sievietes pie katras izdevības labprātāk izliekas, ka neko nesaprot no finansēm, lai tikai pašām nebūtu jāplāno finanses un jārīkojas ar tām. Tomēr realitātē sievietes ir tik pat ieinteresētas un gatavas iesaistīties naudas lietās kā vīrieši. Kā rāda aptaujas rezultāti, 55% sieviešu saka, ka viņas meklēs arvien jaunus investīciju un pensijas uzkrāšanas iespējas, 57% sieviešu apgalvo, ka iepriekš minētos lēmumus viņas vispirms apsver un izvērtē pašas, 59% sieviešu atzīst, ka viņas ir tās, kas saviem bērniem māca rīkoties ar naudu, 60% sieviešu saka, ka viņas nodarbojas ar ģimenes saimniecības nodokļu apkopošanu.
Dalies ar citiem:

Par autoru

Dzīvē ir dažādi vaļas prieki - mans ir rakstīšana, un tieši - par finansēm. Latvijā atro kredītu tirgus pēdējos gados ir ļoti populārs, man mēŗķis ir brīvos brīžos palīdzēt cilvēkiem izdarīt gudru izvēli plašajā piedāvājumu klāstā.

Atstāj komentāru

CLOSE
CLOSE